Föreningsinformation

Bostadsföreningen Åsa är en bostadsförening. En bostadsförening är en undertyp av en ekonomisk förening, och lyder under detta regelverket. Detta är en äldre boendeföreningsform som existerade innan bostadsrättslagen introducerades 1930. Bostadsföreningen Åsa grundades då huset uppfördes, år 1927-1928 och består idag av 83 lägenheter.

sidan för mäklarinformation kan du läsa mer om föreningen, föreningens hus och läge. Där kan du också se vilka renoveringar som är gjorda på sista tiden. Mer information hittar du också i föreningens årsredovisningar.

Ett par guldkorn:

• Vinden innehåller föreningens tvättstugor som är tre till antalet. Varje tvättstuga består av två maskiner och en torktumlare. På vinden finns dessutom två torkskåp och nio torkvindar och i källaren finns en klassisk stenmangel.
  • I föreningen finns vidare två stycken mindre lokaler i varierande storlek som medlemmarna kan hyra.
  • Övernattningsrum på vinden finns att hyra för 100 kr/dygn.
  • Badrum med badkar och dusch finns på vinden att disponeras av medlemmarna.
  • Cykelrum och hobbyrum finns i källaren.
  • Föreningen har två gemensamma städdagar per år.
  • Föreningen har även fyra parkeringsplatser på innergården för motorcyklar som hyrs ut till medlemmarna.

Vår göttiga innergård

Organisationsnummer: 746000-1907

Adress till styrelsen Adress för fakturering
Bf Åsa u.p.a. Bf Åsa u.p.a.
Döbelnsgatan 3 A FTG-NR 262
212 13 Malmö FE 754